zondags rust - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Miriam - WaarBenJij.nu zondags rust - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Miriam - WaarBenJij.nu

zondags rust

Door: miriam essink

Blijf op de hoogte en volg Miriam

03 November 2013 | Zimbabwe, Victoria Falls

Hi, lekker een dagje geen programma. Beetje poolen, muziek luisteren, lonely planet nog eens lezen nu ik meer weet. Morgenochtend begint de week met lesgeven op een basisschool op 12 km van Vic Falls echt een een buitengebied. Alles is stuk in de school, maar het ziet er toch heel verzorgd uit. De grond om de school heen is niet viezig, maar leuk met steentjes vierkantjes gemaakt met kiezels in de rode grond. Een paar mooie bomen. Een vlaggenstok met de zimbabwe vlag natuurlijk die elke dag wordt gehesen om 8.30 sharp. De meeste kinderen hebben een schooluniform, maar ook daar hangen de vellen bij. sommige hebben gewone kleren aan, dat betekent dat de ouders het niet kunnen betalen. Treurig. Positief is dat de groep vrijwilligers super gezellig zijn, zeker met Amerikaanse room mate Judy from Mississippi. Gister uit geweest naar een backpackers shoestring danstent. Geobserveerd hoe er daar wordt gehunt op blonde meisjes. Meerder keren werd ik erbij gehaald om ze te beschermen omdat ik zgn. hun moeder was. Super leuke rol. Zodirect gaan we naar de kerk van Audrey onze projectmanager hier om de hoek. Ze beginnen zondag om 9.00 uur tot 's avonds 19.00 uur. We mogen gewoon komen aanwaaien om 17.00 uur gelukkig. Veel muziek en prays denk ik. Ik had martin net aan de FT en bij jullie is het weer in ieder geval terrible. De hele dag engels praten is best pittig, maar it's improving. Nu ik weet hoe het moet zal ik meer schrijven. ciao, xx

  • 03 November 2013 - 15:25

    Phyllis:

    Super ... ik geniet helemaal mee.. reuze spannend en ontzettend leuk om van je te horen :-)
    Ik kijk uit naar meer krabbels!

  • 03 November 2013 - 15:58

    Oop:

    Erg leuk een uitgebreid verslag te krijgen . Kijk uit naar een volgend reisverslag.wellicht ook foto's ??

  • 03 November 2013 - 16:22

    Jacqueline:

    Hi Mir, wat ontzettend leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt. Volgens mij heb je een zeer gevarieerd programma en kun jij dat allemaal aan.
    Zal idd wel moeilijk zijn om af en toe die armoede aan te moeten zien. Bedenk dan maar dat jij daar als vrijwilliger HET verschil kunt maken. Gaaf dat je het doet!
    Zie ook uit naar het vlg verslag. Succes en liefs, Jacq

  • 03 November 2013 - 16:24

    Marjolein:

    Lieve Mir,

    Klinkt allemaal erg spannend en leuk. Fijn dat de eerste week goed is verlopen. Wandelen met leeuwen had ik wel mee willen maken, als zijn ze een maatje groter dan ik gewend ben. Die moederrol staat je goed, handig voor al die blonde meiden dat jij er bent. Ben heel benieuwd hoe jouw leservaringen zullen zijn, ook dat zal wel een culture shock zijn vergeleken met Nederland.

    Ik schrijf dit berichtje vanuit Boston! Heb net de conferentie achte de rug en ga vanmiddag met Hans en Wiebe mee waar ik een nachtje mag blijven slapen! Schaam me gewoon als ik jouw mail lees hoe lux en vooral absurd duur het hier is.

    Morgen vlieg ik weer terug, dan bijna een week weggeweest. Mis mijn gezinnetje erg, vind 1 week al wel voldoende. Knap van je dat jij er 6 weg durft!!

    Veel plezier en succes en sterkte en lol etc etc
    XxMarjolein

  • 03 November 2013 - 17:39

    Jim En Petra:

    Lieve Miriam,

    Leuk te horen hoe het met je gaat! Wij zitten momenteel in Portugal en hopen Jake en Jacqueline
    te zien. Jart en Nicoline komen maandag voor 2 weken.
    We denken aan je!
    veel liefs
    Petra en Jim

  • 03 November 2013 - 21:22

    David:

    Hoi Mir,
    Net terug uit Portugal/Lissabon. Fantastische vakantie gehad. Leuk jouw berichten te lezen! Veel succes morgen op school!
    Liefs, David
    (email volgt)

  • 03 November 2013 - 21:33

    Marjan:

    Hoi Miriam,

    Leuk je schrijven te lezen, klinkt positief.
    Je zit volop in het leven daar.
    Geniet van deze evaring, veel succes op school.
    Groetjes Marjan

  • 04 November 2013 - 13:35

    Liesbeth:

    Ha Mir, wat klinkt het goed zo na de eerste week! Helemaal op je plekje! Geniet ervan en kijk uit naar je volgende verslag
    xx

  • 04 November 2013 - 15:44

    Margreet:

    Hoi Miriam,

    Wat een geweldige ervaring en fijn omdat ook te kunnen lezen. Succes deze week!
    xx Margreet

  • 04 November 2013 - 15:53

    Miriam Van Houwelingen:

    Ha lieve Mir,

    Klinkt erg leuk allemaal !!
    vast heel leuk op school tussen de kids !
    Zijn vast makkelijker dan die verwende gasten hier!

    En dan dat lekkere weer daar , lijkt mij heerlijk de warmte!
    Hier echt herfstweer en bijna al weer toe aan gluhwein ; )
    Je zit echt in een andere wereld !

    Gisteren verjaardagsfeest van Rein , hij werd 60!!
    Was erg gezellig en druk met een heerlijk Hollands stamppot buffet met speklapjes ,heerlijke rode kool en zelfgemaakte appelmoes ......
    Moet jij vast nog niet aan denken met 35 + graden.....

    Mir , geniet van alle bijzondere indrukken en momenten en tot gauw!
    groeten van Bub aan de grote poezen !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Victoria Falls

Miriam

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 9525

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 10 December 2013

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: