ik kom naar huis - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Miriam - WaarBenJij.nu ik kom naar huis - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Miriam - WaarBenJij.nu

ik kom naar huis

Door: miriam essink

Blijf op de hoogte en volg Miriam

20 November 2013 | Zimbabwe, Victoria Falls

Ik heb de knoop doorgehakt ik kom maandag 25 november met hetzelfde reisschema als 2 weken later naar hiuis. De hoest houdt helemaal niet op, ik heb het de hele dag benauwd en die verrekte hitte. Het voelt als een opluchting dat dit kon. Ik ga genieten van de laatste dagen.
Gister naar het dorpje van Norman, onze begeleider geweest, 100 jaar terug in de tijd. We zijn tassen vol kleding die alle volunteers hebben achtergelaten daar gaan brengen. En veel spullen voor hun schooltjes. 3 schaduwplekken voor 6 klassen. Je begrijpt niet dat je zo kinderen ook iets kan leren. Elke grade heeft voor ons een klein optreden gedaan. Prachtige liedjes, hartverwarmend. Dan ga je twijfelen of....., maar ik ben echt te benauwd. Vandaag naar het old people's home en verhalen horen van deze oudjes die hier bijna allemaal zonder familie wonen. Morgen gaat er weer een volunteer weg, dus vanavond in de mooiste lodge genieten van de zonsondergang en iets lekkers eten. Even onze kookkunsten van de chefs ontvluchten. Het is een prachtig avontuur nog steeds. Ik kan nog echt genieten ondanks het geblaf de hele dag, en als ik aan thuis denk komen direct de tranen. Heerlijk naar huis, daar is mijn leven.

  • 20 November 2013 - 07:17

    Miriam:

    Lieve Mir,

    Gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkst!
    Denk een hele verstandige beslissing om nu wat eerder terug te keren!
    Horen wij eerder alle bijzondere verhalen : )
    Let goed op jezelf de laatste dagen en geniet van alles zo veel mogelijk!
    Je hebt een paar weken daar geweldig geholpen , wees maar trots op jezelf!!
    Beterschap !!
    Liefs Mir

  • 20 November 2013 - 08:37

    Oop:

    Jammer voor jou dat het zo gelopen is maar gezondheid gaat boven alles Ik blijf het geweldig vinden dat je daar vier weken geweest bent zelfs in dit laatste bericht komt nog zoveel positiviteit en enthousiasme bij je boven . Als je geen problemen met je longen zou hebben had je zeker de laatste twee weken ook nog daar gebleven.Je hebt een fantastische prestatie geleverd . Tot volgende week dikke kus

  • 20 November 2013 - 09:30

    Caroline:

    Lieve Mir, wat een vette pech!! Het is natuurlijk heel veel leuker om gezond naar huis te komen. Het is echt knetter waardeloos om zo benauwd en dan ook nog van huis te zijn. Vanmorgen was het hier weer krabben geblazen, dus bereid je maar voor op koude (vooralsnog) droge lucht. Ideaal om van piepende longen te genezen. Eerlijk gezegd vind ik het wel erg fijn dat je terugkomt. Ik verheug mij erop om je weer te zien.(Joepie) Geniet nog volop van de laatste dagen daar. Zorg goed voor jezelf (niet nog zieker worden)en wie weet voel je jezelf al weer een beetje beter als je maandag naar huis komt.
    Tot volgende week en de koffie staat klaar. xxx caro

  • 20 November 2013 - 13:21

    Jacqueline:

    Lieve Mir,
    Wat een pech dat je lijf je zo in de steek laat! Dat had je natuurlijk helemaal anders bedacht. Volkomen logisch dat je naar huis komt als je je zo beroerd voelt!
    Nog een mooi laatste weekend, maak veel foto's (ook met leeuwen) en kom veilig terug.
    Gaan we gauw lunchen. lfs Jacq

  • 20 November 2013 - 13:40

    Marjory:

    Lieve Miriam,

    Je had het misschien anders gezien, alles helemaal afmaken, maar de ervaring die je nu hebt gehad neemt niemand je meer af! Geniet nog fijn van de laatste dagen. Natuurlijk ook een heerlijke gedachte om iedereen snel weer te zien en vast te kunnen houden. Daar fleur je vast alweer wat van op. Ik kijk ernaar uit je weer te zien!

  • 20 November 2013 - 14:41

    Fieke:

    Hi MIr,
    Wat sneu voor je, maar die vier weken die neemt niemand je meer af.
    Heel veel sterkte en tot gauw
    hug Fieke

  • 20 November 2013 - 20:11

    Barbara:

    Lieve Miriam,

    Wat ontzettend jammer dat je eerder weg moet. Maar je bent wel een fantastische ervaring rijker! Ben benieuwd naar al je verhalen, spreek je gauw!
    Lfs Barbara

  • 20 November 2013 - 22:19

    Liesbeth:

    Hee Miriam,

    hartstikke vervelend die hoest, ik hoorde het al op facetime........ Maar volgens mij kan je terugkijken op 4 hele bijzondere weken en je bent weer een stuk wijzer geworden en een grote ervaring rijker. Benieuwd naar alle verhalen. Geniet nog van de laatste dagen, het was hier vandaag zooooo koud. Goeie reis en tot heel snel.

    dikke kus, Liesbeth

  • 21 November 2013 - 09:46

    Eveline:

    Hay Miriam,
    Wat een dappere beslissing! Spreek je snel, probeer nog zoveel mogelijk te genieten, veel liefs Eveline

  • 21 November 2013 - 12:05

    Marjolein:

    Wat sneu, tewijl je je zo verheugd had op die 6 weken weg! maar 4 weken weg is ook heel veel, en met zo veel ervaringen, tellen die 3 -dubbel, echte tropenweken. Verheug me op alle verhalen in detail en ga toch maar Sintfeest voorbereiden. Sterkte met je longen en niet te veel aan de hitte denken.
    Liefs,
    marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Victoria Falls

Miriam

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 9511

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 10 December 2013

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: